2011. november 10., csütörtök

Ügyintéznünk?

Panaszkodnak az állami alkalmazottak, hogy csökkentették a fizetésük, kirúgták őket. A magán szférában dolgozók ezt valahogy nem értjük. Hiszen, ha úgy vesszük, mindannyian szolgáltatást nyújtunk. Csak mi, a magán szféra harcolunk a kliensért, ők meg monopol helyzetben nem igazán érdekeltek ebben. Összehasonlító példaként elmesélem, hogyan jártam Csíkban, a hajtási igazolvány cserélésnél. Miután a 68 oroszlán járulékot már egy hónapja befizettem, valahogy feljutottam megfelelő időben Csíkba (miután kétszer 5 percnyit lekéstem), bőszen, hogy végre itt vagyok, minden papírom rendben. Letöltöttem az ispánság honlapjáról a kitöltendő nyomtatványt, ki van fizetve az illeték, megvan minden fénymásolat. Ezek azt mondják, kiszűrték a bürokráciát, én sietek amúgy is, minden rendben lesz. Van gépük, sorszámot kell kérni. Írja rajta, mindenki várjon a sorára. Nálam a patikában (magán szféra) ez azt jelenti, hogy aki előtted van, előnyt élvez. A hivatal üres, munkaidőben, a hivatalnok sehol. Amikor a mellette levő asztalnál kérdem a kollégáját, mintha túlléptem volna valami határt a szemtelenségemmel. Mindjárt jön, mondja. Eltelik fél óra, miközben a teremőr rám szól, hogy ne beszéljek a mobilomon, pedig még a környéken se dolgozik senki, hogy zavarnám. Aztán újra megkérdem a kollégát, hogy jön-e valaki a munkahelyére vissza munkaidőben, hisz az ügyintézés náluk csak délelőtt van, amikor más a munkaidejéből kell eljöjjön. Ideges magyarázkodás, hogy az előző jogosítvány cserélők igazolásaiért van elmenve a kolléga (amit a teremben nem vár senki, de hova ment értük???). Aztán végre jön. Kiderül, hogy a honlapról letöltött nyomtatvány már régi. Újat nem tud adni! Mert nekik, NINCS! a 68 lejbe nem fér ez már bele. Keressek egy fordító irodát, akinek van. Rohanás, miközben lenne egyéb dolgom is. Megkerül, kitöltöm, visszaviszem, nem kell újabb sorszám, de ezt mintha bónusz lenne, úgy adják elő, pedig a környéken sincs senki. Végre az irataim rendben, az 5. fénykép sikerül. Aztán, egy óra múlva menjek vissza, és kiadják az igazolást (DOVADA). Felháborító. Hiszen, ez két klick, kinyomtatni. Olyan ez, mintha bejönne hozzám valaki egy recepttel. Egyrészt vár, amíg előre jövök, mert a raktárt rendeztem. Aztán visszaküldöm az orvoshoz, mert rossz nyomtatványra töltötte ki a gyógyszereket. Majd, amikor minden rendben, akkor adok egy térképet a város szobrairól, hogy nézze meg őket, amíg egy óra múlva majd kiadom a gyógyszereit. Annyi csak a különbség, hogy a páciensnek van lehetősége elmenni egy másik patikába.

1 megjegyzés:

Aksuzim írta...

Katasztrófa. Engem nemrégiben pentek reggel elküldtek egyik polgármesteri hivataltól, hogy hétköznap jöjjek X papirért (amit kinyomtatniuk kellett, pecsét és aláírás, maximum 5 perc az egész), ugyanis ma már péntek van.
Továbbá a fűtéspótlékhoz szükséges papirokat még nem tudtuk leadni, annak ellenére, hogy mar 5-szőr voltunk beadni, ugyanis minden alkalommal valamibe belekötöttek, csak azt nem értem, miért nem mondják egyszerre el az 5 dolgot amit nem fogadnak el, annak ellenére, hogy utólag kiderült a kedves közalkalmazott volt a balfasz...hogy így beszéljek.
Polgármesteri hivatal, Marosvásárhely: Adók és illetékeknél állok sorban...fűtéspótlékhoz szükséges igazolásért. Nem akarja kiadni csak az én nevemre (pedig így kell, ugyanis a lakótársaim Hargita megyeiek..nincsenek a Maros megyei adatbázisban), már már vitába keveredünk, hisz tdutam, hogy a helyes, amikor letegez és átküld a 14-es szobába, hogy megkérdezzem a kollegáját mi a helyes. A kedves kollega is velem értett egyet, visszamegyek az Adók és illetékekhez, de a "kedves" hölgyeménynek erre már lefőtt a kávéja és a kettővel odébb lévő fogadóablakos hölggyel kávézott mialattt végignézte, hogy majdnem 20 percet áldogálok az ablaknál. Felháborító....nem fokozom tovább csak annyi, hogy a következő igazolás kiváltásánál is gond volt. És igen..mindez azért, mert nem harcolnak a kliensért, mint említetted monopol helyzetben vannak és azért, mert minden alkalmazott valakinek a valakije, így sajnos a legtöbb a buta, balfasz, béna jelzővel illethető. Olyan mint egy családfa...vagy organigramma, a legfelül lévő valakije aki alatta van, annak a valakije aki alattta, és igy töltik be a helyeket...